آبی بی انتها

کلمات کلیدی
آخرین مطالب
  • ۹۷/۰۴/۰۷
    end

.: آشپزی :.

يكشنبه, ۱۷ آبان ۱۳۹۴، ۰۳:۴۰ ب.ظ
به نام خدا
آشپزی کردنم کما فی السابق، ادامه داره. هنوز دوست دارم غذاهای جدید اختراع کنم یا چیزهایی که با ذائقه مون هماهنگه رو سرچ کنم و بپزم. تنها فرقی که با قبل کردم، اینه که حضور سبزیجات تو رژیم غذاییمون چندین برابر شده، و همه کارهام رو حتی بالای گاز ایستادن رو نشسته انجام می دم. صندلی می گذارم و می شینم به هم زدن(مثل اون روز که حلیم پختم).

امروز دلم یه غذای جدید می خواست. از این سایت آشپزی خوشم میاد. زود به زود به روز می کنه و همیشه هم غذاهاش راحته. پیوند با آشپزی
دلمه برگ کلم رو مامانمم درست می کرد، اما با دستور این فرق داشت، با دستور این پختم. نتیجه اش شد این.

http://s6.picofile.com/file/8221641384/Kalam.jpg
http://s3.picofile.com/file/8221641442/Kalam2.jpg

اصولش رو خوب یاد داده بود. ولی طعم سس مامانم رو بیشتر دوست دارم.(آبغوره + رب + ادویه)

چند روز پیش هم، کدو حلوایی خریدم و بخار پز کردم، می خواستم به ماست بزنم، ولی داغ بود، پشیمون شدم. میکسش کردم و با شیر و عسل شد این:


بی نهایت بهم گرم و تازه اش چسبید. یه مقدارشو گذاشتم سرد شه فرداش بخورم، که دیگه قابل خوردن نبود....

و اینم نتیجه آخر شبم. کیک موز :

http://s6.picofile.com/file/8221712434/Kake_moz.jpg
http://s3.picofile.com/file/8221712384/Kake_moz2.jpg

دوستش نداشتم. برعکس مواد کمی که داشت زمان پخت طولانی ای داشت. عطر خاصی نداشت. فکر کنم با شیر بهتر از چای باشه. همین.


پی نوشت:
عاشق کار خونه، آشپزی و هر چیزی که به این مقولۀ زنانگی ربط داره هستم. وای...

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۸/۱۷
مریم صاد

نظرات  (۲)

آقا ما این دلمه را سر افطارمان میل نمودیم. گرچه که کاملا یخ بود اما به شدت بهمان چسبید. خوشمزه بود.
آن شیر و کدو هم هرچی فکر میکنیم نمیتوانیم تصور خوبی بهش داشته باشیم. کاش یه کمی تجربه ش میکردم...
و دیگر همین.
لطفا هِی غذاهای جدید و خوشمزه درست کنید و به همسایه بالایی هاتون هم بدهید. چون آنها هم دل دارند بندگان خدا. کسی رو ندارند برایشان اشپزی کند و غذاهای خوشمزه درست کند. خودشان هم... :)))) (حرفهای تانزانیایی)
پاسخ:
تانزانیایی رو خوب اومدی! ;)

به‌‌‌ به‌‌‌ دلمه.

من تا حالا دلمه کلم درست نکردم. شکلش که خیلیییی هوس انگیزه

شیر و کدو هم واقعا نظری ندارم، باید امتحان کنم، همین‌جوری اسمش دهنمو آب نمیندازه راستش 

کار خون وقتی‌ با عشق باشه خیلی‌ هم خوب، چه را که نه

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی